info@laukodarzelis.lt +370 611 22224
Išleista pirmoji lauko pedagogikos mokymų laida Lietuvoje
2018-06-19
0

Ar lauko pedagogikos idėjos gali sklisti valstybiniuose darželiuose? Ne vien gali, bet ir aktyviai keičia jų požiūrį į ugdymą. Tai įrodė ką tik pasibaigę 9 mėnesius trukę Lauko darželio mokymai  „Ikimokyklinukų ugdymas lauke. Kaip prisijaukinti lauką?“. Mokslus baigė 36 ikimokyklinio ugdymo pedagogai, kurie įgytas žinias jau taiko savo darželiuose.

„Įsivaizduokite, kiek vaikų Lietuvoje palies mūsų projektas“, – įteikdamas mokymų baigimo diplomus, džiaugėsi Lauko darželio įkūrėjas Žilvinas Karpis.

Seminarų, kurie vyko darželio padaliniuose Vilniuje ir Kaune, dalyviai teoriškai ir praktiškai susipažino su ugdymo lauke metodais, įvairiais lauko, miško ir gamtos darželių tipais pasaulyje, mokėsi kūrybiškai naudoti gamtines priemones, išnaudoti esamas ir susikurti naujas edukacines lauko erdves. Buvo aptarta lauko pedagogikos įtaka vaikų vystymuisi, dalintasi naujausiais pasaulyje atliktais moksliniais tyrimais, sėkmingai Lietuvoje bei užsienyje dirbančių lauko darželių praktine patirtimi. Ikimokyklinio ugdymo srityje dirbantiems žmonėms suteikta žinių apie lauko darželius reglamentuojančius teisės aktus, jie išklausė psichologų rekomendacijas, kaip prie naujų idėjų pratinti tėvus ir patiems į ugdymą žiūrėti nauju žvilgsniu. Teko mokytis organizuoti žygius, ieškoti lobių, atrasti, kaip tyrinėjant aplinką panaudoti išmaniąsias technologijas ar užtikrinti vaikų saugumą.

Kaip sakė Ž. Karpis, dalis „Ikimokyklinukų ugdymas lauke. Kaip prisijaukinti lauką?“ mokymų dalyviams skirtos medžiagos atitinka pasaulyje pripažintų lauko pedagogikos žinias skleidžiančių organizacijų perduodamas žinias. Tiesa, lietuviški mokymai gerokai pigesni.

 

Aptardami keletą mėnesių trukusius seminarus, teorines ir praktines užduotis, auklėtojai ir mokytojai pasakojo, kad pirmiausia patys kitaip įvertino ugdymo lauke naudą.

Daugelis įgavo drąsos lauko pedagogikos idėjas pristatyti vadovams, kolegoms, tėvams. Vieni į lauką išnešė iki tol tik patalpose naudotas kaladėles ir žaislus, kiti išmoko, kaip saugiai pervesti dvimečius per gatvę einant į spektaklį, treti nebebijo leisti vaikams įšokti į balą, juos atvedamus pasitikti lauke, lauko ugdymui naudoti erdves ir priemones, kurios anksčiau neatrodė tinkamos.

 

Lauke vaikai pradėjo ne tik auginti daržoves, mankštintis, žaisti, bet ir valgyti, tyrinėti, pažinti. Pedagogai sakė supratę, kad tapo lengviau rasti idėjų, ką galima nuveikti lauke, kilo noras ieškoti draugiškesnių aplinkai sprendimų, kūrybiškesnių priemonių.

 

Leave a Reply