fbpx
a

Lorem ipsum dolor amet, modus intellegebat duo dolorum graecis

Follow Us
Image Alt
  /  Apie mus

Mūsų vertybės

Meilė – mūsų pamatinė vertybė, kuri apima meilę sau, kitiems ir gamtai. Kuriame harmoniją su savimi, kartu esančiais žmonėmis, aplinka. Esame atviri, rūpestingi, empatiški, ištikimi, priimame kitų ir savo unikalumą. Nuoširdžiai dalijamės emocijomis, apsikabiname, sakome gerus žodžius ir jaučiame bendrystę. Keičiamės idėjomis ir padedame joms augti. Gerbiame pasirinkimo laisvę. Mokame atsiprašyti ir atleisti.

Sveikata. Mums svarbus fizinės ir emocinės sveikatos balansas. Skatiname fizinį aktyvumą, sveiką mitybą, buvimą lauke. Kuriame sveiką darbo ir poilsio aplinką. Skiriame dėmesio savo ir kitų emocijoms, puoselėjame sąmoningumą, kuriame sveikus socialinius ryšius. Sveikas kūnas, mintys, aplinka kuria naujas galimybes.

Laisvė – pasirinkimo laisvė, savarankiškumas, atsakomybė ir pagarba kitų laisvei. Pasitikime ir jaučiame pasitikėjimą mumis, kai priimame sprendimus. Laisvai reiškiame nuomonę, emocijas ir kuriame. Esame atsakingi, galime pasirinkti ribas. Vertiname drąsą ir laisvę ugdyme.

Kodėl lauke?

Per daugiau kaip 20 metų Skandinavijoje ir pastaraisiais metais Jungtinėje Karalystėje atliktais tyrimais įrodyta, kad vaikų buvimas lauke visą dieną ir ištisus metus daro teigiamą įtaką jų mokymuisi ir vystymuisi. Apibendrinant sukauptą patirtį apie lauko darželius ir lauko pedagogiką apskritai galima drąsiai teigti, kad:

  • auga fiziškai aktyvesni ir tvirtesni – demonstruoja geresnę pusiausvyrą, vikrumą ir jėgą.
  • turi daugiau galimybių lavinti smulkiąją bei stambiąją motoriką.
  • rečiau serga, nes būnant lauke stiprėja sveikata ir imunitetas.
  • tampa saugesni juos supančioje aplinkoje, nes yra įtraukiami į rizikos vertinimo, prisiėmimo bei valdymo procesus.
  • auga sveikai, nes vieta, kurioje įrengtas lauko darželis yra natūralioje gamtoje, švaresnėje aplinkoje, tyresniame ore, naudojamos gamtinės priemonės, sveikiau maitinamasi
  • tampa žingeidesni, pastabesni, geriau sutelkia dėmesį nes juos supanti aplinka yra be galo turininga ir nuolat besikeičianti.
  • labiau pasitiki savimi dėl turimos didesnės laisvės, laiko ir daugiau erdvės mokymuisi, dėl didesnio savarankiškumo.
  • tampa emociškai tvirtesni, užmezga šiltesnius santykius, greičiau išsprendžia kivirčus, rečiau pasitaiko patyčių, nes būvimas gamtoje teigiamai veikia žmogaus nervų sistemą.
  • tampa kūrybiškesni, nes juos supa tikri gamtos kūriniai bei vaizduotę ir interpretaciją skatinančios priemonės.
  • išmoksta geriau pažinti mūsų planetą ir sudėtingus gamtos reiškinius.
  • sparčiau mokosi, nes viską patiria. Viena tikra trumpa patirtis atstoja tūkstantį faktų.
  • tampa rūpesningesniais, ją saugančiais ir puoselėjančiais, gamtos išteklius tausojančiais bei juos atkurti padedančiais žmonėmis.

Mišrios grupės

Lauko darželyje vaikai lanko mišrias grupes – vieną grupę lanko vaikai nuo 2 iki 6 metų. Augdami įvairaus amžiaus grupėje, vaikai turi daugiau galimybių stebėti aplinkinius ir ugdyti platų spektrą kompetencijų.

Augdami mišriose amžiaus grupėse vaikai:

  • yra geranoriški, draugiškesni  ir linkę padėti vieni kitiems;
  • mažiau konkuruoja tarpusavyje ir turi mažiau drausmės problemų;
  • turi didesnę motyvacija ir pasitikėjimą savo jėgomis;
  • jaunesni vaikai mišriose grupėse mokosi iš vyresnėlių savipagalbos įgūdžių bei greičiau įgyja ikimokykliniame amžiuje būtinas turėti kompetencijas;
  • vyresni vaikai įgyja socialines ir emocines kompetencijas, kurių vaikai tik savo amžiaus grupėje neįgyja;
  • turi daugiau patirties ir supratimo apie skirtumus, susijusius su amžiumi;
  • mokosi formuoti įvairiapusiškus santykius, o tai yra itin svarbu socialinei vaiko raidai;
  • mokosi per per pavyzdį, o pavyzdys itin inspiruoja fizinių galių vystymąsi;
  • sparčiai ir intensyviai lavėja vaikų kalba, gebėjimas klausytis.

Daugiakultūriškumas ir įvairovė

Esame multikutūriškas darželis:

  • Atvykstančių iš skirtingų pasaulio šalių savanorių dėka, vaikai pratinasi prie užsienio kalbų.
  • Aktyviai bendradarbiaujame su užsienio lauko darželiais, todėl dažnai sulaukiame ugdytojų iš kitų pasaulio šalių. Tokiu būdu vaikai susipažįsta su kitomis rasėmis, šalimis, jų kultūra, kalba ir papročiais.

Pasak mokslininkų, vaikai matantys kuo daugiau skirtingų rasių, kultūrų bei anksti patiriantys įvairovę:

  • linkę įgyti didesnę empatiją
  • yra kūrybiškesni,
  • yra inovatyvūs
  • geriau prisitaiko ir mokosi.

Vaikais rūpinasi skirtingų lyčių ugdytojai – vyrai ir moterys.

Esame vienas iš nedaugelio darželių Lietuvoje, kuriame vaikais rūpinasi skirtingų lyčių ugdytojai – vyrai ir moterys. Šeimos modeliu paremta ugdymo metodika suteikia vaikams daugiau galimybių suprasti mus supantį pasaulį ir jame vyraujančią įvairovę, prisideda prie vaikų socialinių kompetencijų vystymosi.

Susipažinkite su mūsų ugdytojais

Mūsų istorija

Pirmieji lauko (gamtos, miško) darželiai Europoje pradėjo kurtis nuo 1950 metų Danijoje, vėliau – Švedijoje ir kitose Skandinavijos šalyse. Galiausiai išplito po Europą: buvo įkurti Jungtinėje Karalystėje, Vokietijoje ir kitose valstybėse. Šiuo metu lauko vaikų darželiai veikia ir kituose kontinentuose: Amerikoje, Azijoje ir Australijoje.

Lietuvoje Lauko vaikų darželis įkurtas 2014 m. Pavilnių regioniniame parke, Vilniuje. Tai – pirmasis lauko darželis Lietuvoje. Jo įkūrėjas – Žilvinas Karpis.  2018 m. toje pačioje vietoje, kurioje įsikūrė pirmasis Lauko darželis, buvo įkurta privati mokykla Vilniuje – pradinė Lauko mokykla. Šalia veiklos švietimo srityje, ilgainiui išsivystė ir kitos sritys – vis dažniau Lauko darželio erdvė tampa vaikų gimtadienių švenčių lauke vieta, aktyviai organizuojamos vasaros stovyklos  ir kitokios stovyklos, išbandyta anglų kalbos mokymo lauke idėja ir kiti renginiai bei žaidimai vaikams lauke. Šiuo metu organizacija apima ikimokyklinį, priešmokyklinį ir pradinį ugdymą, nuolat organizuoja šventes vaikams, vasaros stovyklas, kitus renginius.

Kita veikla. Jau nuo 2015 m. savo patirtimi lauko pedagogikos srityje Lauko darželis pradėjo dalintis su Lietuvos ikimokyklinio ugdymo pedagogais, pradėta aktyviai dalyvauti vietinėse ir tarptautinėse konferencijose, vesti mokymus ne tik darželyje, bet ir kitose Lietuvos ir užsienio ugdymo įstaigose. Lauko darželiui išpopuliarinus ugdymo lauke idėją Lietuvoje, Lietuvos švietimo, mokslo ir sporto ministerija pripažino – ugdymas lauke yra inovatyvi praktika ir neatsiejama ateities Lietuvos švietimo dalis. Nuo 2017 m. Vilniaus kolegija tapo pirmąja aukštojo mokslo institucija, kuri pasiūlė studentams lauko pedagogiką, kurią dėstyti pakvietė Lauko darželio įkūrėją Žilviną Karpį.