fbpx
a

Lorem ipsum dolor amet, modus intellegebat duo dolorum graecis

Follow Us
  /  Lauko darželis   /  „Lauko darželyje“ įvyko pirmasis atviras lauko pedagogikos seminaras

„Lauko darželyje“ įvyko pirmasis atviras lauko pedagogikos seminaras

Spalio 14 d. Vilniuje, Pūčkorių atodangos papėdėje, VšĮ „Lauko darželis“ kieme įvyko atviri lauko pedagogikos mokymai, skirti ikimokyklinio ir pradinio ugdymo pedagogams, kuriuos pirmą kartą vedė lietuvių lektoriai.


Ankstyvą rudenišką trečiadienio rytą, lengvai spaudžiant šaltukui, beveik 30 ikimokyklinio ugdymo pedagogų, dėstytojų ir studentų susirinko Belmonto parke ir pėsčiomis patraukė į seminaro vietą – „Lauko darželį“, tuo parodydami sąmoningumą – juk parko teritorijoje geriausias transportas yra savos kojos. Kartu tai buvo puiki rytinė mankšta, einant vaikų kas rytą į darželį minamu taku.

Šiltai susėdę darželio namelio palėpėje seminaro dalyviai dalijosi patirtimi ir klausėsi patyrusių ugdymo lauke bei gamtosaugos specialisčių paskaitų. Seminaro viešnia Lietuvos edukologijos Universiteto docentė dr. Rita Makarskaitė-Petkevičienė vedė teorinį seminarą tema „Gamtinės aplinkos ir ikimokyklinio ugdymo dermė“. Pedagogai susipažino su teorinėmis, akademinėmis įžvalgomis, argumentais, kodėl vaikams verta dažniau būti lauke ir kaip padaryti, kad buvimas lauke taptų įdomus ir naudingas natūraliai vaiko raidai, teiktų ne tik džiaugsmą, bet ir ugdytų.

Pavilnių ir Verkių regioninių parkų gamtos ir kultūros paveldo skyriaus vedėja Jolanta Radžiūnienė savo pranešimo metu ne tik prisiminė gerai žinomą tiesą, kad Vilnius – žalias ir gamtai draugiškas miestas, bet ir priminė, kad miestų parkai gali tapti puikia gamtos mokykla vaikams. Jos pranešime „Saugomos teritorijos – edukacinės erdvės mažiesiems“ buvo atskleistos įdomybių ir galimybių kupinos ugdymo erdvės, iki kurių net nereikia toli važiuoti, nes saugomos gamtos parkų teritorijos neretai driekiasi tiesiog miestų pašonėse ar yra jų dalis.

„Mokytis žaidžiant ir judant: sveika, smagu, naudinga“ – toks buvo ne tik užsiėmimo pavadinimas, bet ir puikiai seminarą apibūdinantis šūkis. Po pietų pedagogai jau būriavosi kieme, nes jų laukė praktiniai užsiėmimai ir kūrybinės dirbtuvės lauke – mokėmės praktiškai suprasti lauko pedagogikos metodus ir galimybes.

„Lauko darželio“ auklėtojos, lauko pedagogikos specialistės Joviltė Noreikienė ir Dovilė Parniauskaitė-Lobanova pakvietė dalyvius į nekasdienį žygį vaikų takais. „Žygis į gamtą – neišsemiama ugdymo galimybių įvairovė“, – teigia J. Noreikienė. Seminaro dalyviai buvo pakviesti pabūti vaikais. Nuėję prie upelio pedagogai susiskirstė į kelias tyrėjų grupeles ir turėjo išsiaiškinti bei sukurti istoriją, kaip upėje atsirado rąstas, už kurio plaukdami užkliūna laiveliai, šakos, rudeniniai lapai. „Buvo labai įdomu ir aktualu. Būtinai panaudosiu šias užduotis darbe su vaikais“, – dalijosi įspūdžiais vieno Vilniaus lopšelio-darželio auklėtoja.

Kitoje žygio atkarpoje lektorės pasidalijo labai naudinga, bet kartu paprasta buvimo žygyje taisykle – atkreipti dėmesį į tam tikrus objektus ir suteikti konkrečiai gamtos vietai pavadinimą, pavyzdžiui, „bebro namas“, „sraigės takas“, „kreivas medis“ ir pan. Tokiose vietose verta sustoti ir patyrinėti aplinką, sukurti pasaką apie bebro namą, užduoti klausimų apie sraigės namą, įlipti į kreivą medį. Identifikuotos vietos su savo išskirtinais pavadinimais įgalina susikurti saugesnę erdvę, nes leidus vaikams pabėgioti, galioja susitarimas, kad susitikti reikia prie „varlės palapinės“, o eiti toliau nei kyšo „kiškio ausys“ – negalima.

„Tai vaikams be galo įdomu, jie kirba smalsumu papasakoti istorijas, grįžti į vietas, turinčias pavadinimus ir istorijas, o auklėtojoms lengviau kontroliuoti vaikus atviroje erdvėje, nes nereikia jų nei drausminti, nei skatinti – jų vidinė motyvacija labai stipri, nes grįžti į „bebro namą“ tampa garbės reikalu“, – apie naująją taisyklę linksmai pasakojo lauko pedagogikos specialistė Dovilė.

„Pamatėme tiek daug paprastų dalykų, kurie yra visai šalia, bet apie juos nesusimąstome. Manau, kad tikrai dabar daugiau eisime į lauką, juk mūsų darželis visai miško pašonėje“, – teigė kito Vilniaus darželio auklėtoja.

Seminaro dieną buvo atidaryta nuotraukų paroda „Idėjų bankas: mokausi gamtoje“, kurioje galima ne tik pasisemti naujų idėjų veikloms su vaikais gamtoje, bet ir pasigrožėti akimirkomis iš „Lauko darželio“ gyvenimo visais metų laikais. Paroda veiks „Lauko darželio“ kieme (Pūčkorių g. 5, Vilnius) nuo lapkričio 10 d. iki pat 2016 m. vasaros. Kviečiame apsilankyti!

Nuoširdus mokytojų ir darželio auklėtojų susidomėjimas lauko pedagogika parodė, kad Lietuvoje jau vyksta geri pokyčiai, į natūralią ir sveiką vaikystę imama žiūrėti vis sąmoningiau ir atsakingiau.

Vienos dienos seminarų ir kūrybinių dirbtuvių ciklą inicijavo ir organizavo VšĮ „Lauko darželis“. Mokymai buvo Vilniaus savivaldybės aplinkosaugos skyriaus paskelbto aplinkosauginio švietimo projekto „Atverkime gamtos namų duris mieste: ikimokyklinis ugdymas gamtoje“ dalis. VšĮ „Lauko darželis“, atsižvelgdamas į išreikštą susidomėjimą, ketina vėl organizuoti panašius lauko pedagogikos mokymus tėvams ir pedagogams.

 Paskelbė – www.ikimokyklinis.lt