Lauko darželio mokymai: kaip prisijaukinti lauką
Vaikams reikia miško, upės, dangaus vietoje sienų ir suolų. Bet ar lauke gera tik žaisti, ar galima čia vaiką ugdyti? Kaip išmatuoti saugumo lauke ribas? Ar darželinukai, daug būnantys lauke, turi geresnį imunitetą? Ar gali būti, kad paskui jie geriau mokosi?
VšĮ „Lauko darželis“ turi atsakymus į visus klausimus. Nuo rugsėjo mėnesio darželio ir kviestinių lektorių komanda kviečia dalyvauti metų trukmės kvalifikacijos tobulinimo programoje: „Ikimokyklinukų ugdymas lauke: kaip prisijaukinti lauką“.
Poreikis. Pasaulyje atliktais tyrimais jau įrodyta, kad vaikų buvimas lauke visą dieną ir ištisus metus daro teigiamą įtaką jų mokymuisi ir vystymuisi. Pagrindinės lauko pedagogikos idėjos remiasi vaikų sveikatinimu, laisvo žaidimo integravimu į kasdienį vaikų gyvenimą, vaiko supažindinimu su jį supančia gamta ir jos dėsniais. Visuomenei vis sąmoningiau suvokiant, kokią naudą vaiko vystymuisi duoda ugdymas lauke, Lietuvoje pastebimas poreikis suteikti daugiau lauko pedagogikos žinių ikimokyklinio ugdymo pedagogams.
Programos tikslas. Siekiame padėti ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogams įgyti teorinių lauko pedagogikos žinių ir praktinių įgūdžių, remiantis naujausių mokslinių tyrimų rezultatais ir sėkmingai Lietuvoje bei užsienyje dirbančių lauko darželių praktine patirtimi.
Programos turinys:
– aptarsime lauko pedagogikos ištakas Lietuvoje ir pasaulyje;
– sužinosime, kaip išmatuoti vaikų saugumo lauke ribas;
– susipažinsime su ugdymo lauke metodais;
– patirsime ugdymo lauke proceso organizavimo principus;
– išmoksime, kaip išnaudoti esamas bei susikurti naujas ugdymo lauke erdves;
– aptarsime lauko pedagogikos įtaką vaikų vystymosi raidai;
– patirsime kūrybiškumo galią natūralioje gamtinėje aplinkoje;
– diskutuosime apie ugdymą lauke technologijų amžiuje;
– patirsime gamtamokslinį pažinimą;
– paliesime daug kitų naudingų temų!
Lektoriai. Mokymus ves patyrę lauko pedagogikos ekspertai ir įvairių sričių lektoriai. Pristatome kelis iš jų, skirtingus kaip metų laikai:
Lektorius Žilvinas Karpis
Pirmojo Lauko darželio Lietuvoje įkūrėjas ir vadovas. Idėją miesto vaikus ugdyti parkuose, leidžiant jiems beveik visą dieną būti gamtoje, parsivežė iš Švedijos – ten dažnai lankydavosi komandiruočių metu. Kurį laiką nesėkmingai ieškojęs panašaus darželio Lietuvoje, nusprendė darbą skandinavų kapitalo įmonėje iškeisti į sveikesnę, kūrybiškesnę ateitį dviem savo vaikams.
Pradėjęs nuo kelių vaikų darželio Pavilnių regioniniame parke, greitai suprato, kad ugdymo gamtoje filosofija subūrė didelę šeimų bendruomenę. Taip atsirado Lauko darželio filialai Ąžuolyno parke Kaune ir Vingio parke sostinėje. Ieškodamas lauko pedagogikos ekspertų, kaupdamas teorines ir praktines žinias apie šią ugdymo sritį, Ž. Karpis išmaišė pusę Europos. Keliavo į Islandiją, Norvegiją, Švediją, Didžiąją Britaniją, apžiūrėjo netradicinius darželius Austrijoje, Čekijoje, Vokietijoje, Estijoje.
„Lauko darželis – pirmasis, drąsiausias lauko pedagogikos bandytojas, tai darantis visu pajėgumu ir iš esmės“, – sako lauko pedagogikos idėjos skleidėjas, skaitantis paskaitas, rengiantis seminarus, dažnai į Lietuvą pasikviečiantis šios srities žinovų iš užsienio.
Teigiamą šio netradicinio darželio poveikį pirmiausia pajuto jo įkūrėjo vaikai. Lauko darželio vadovui atrodo svarbu tyrinėti ugdymo lauke poveikį vaikams – taip gimsta auklėtojų apklausos apie žygiuose dalyvaujančių darželinukų fizinius bei emocinius pokyčius, bendradarbiavimas su šalies aukštojo mokslo įstaigomis, gamtininkais.
Lauko darželio komanda pamažu keičia ir valstybinių institucijų požiūrį į ugdymą lauke, pripažįstant jį naudingu auginant sveiką, laisvą, kūrybingą, savarankišką vaiką. Iš drąsios idėjos išaugęs darželis tampa matomas ir tarptautinėje bendruomenėje. Šių tikslų pasiekęs Ž. Karpis tikisi, kad ateityje lauko pedagogika bus įprasta ir valstybiniams darželiams.
Šiuo metu jis priklauso Lietuvos sveikuolių sąjungos valdybai, o savo baigtų mokslų sąraše turi dar ir kompozitoriaus diplomą.
Auklėtoja, Lauko darželio Kaune filialo vadovė, turinti ilgametę darbo su vaikais patirtį. Gilinasi į patirtinio ugdymo sritį, rengia Lauko darželio programą, veda seminarus pedagogams apie būdus prisijaukinti lauką.
Į švietimą pasuko užauginusi savo vaikus, supratusi, kad nori kitokio ugdymo – kai centre yra vaikas, trokštantis tobulėti, augti, laisvėti, o jį lydintis auklėtojas ne vadovauja, bet kursto smalsumą. Baigė švietimo vadybos studijas Vytauto Didžiojo universitete, lauko pedagogikos žinių sėmėsi lankydama lauko darželius Islandijoje, Norvegijoje, išklausė Švedijos ekspertų seminarą apie lauko pedagogikos taikymą ikimokyklinukams.
„Turiu empatijos dovaną – labai jaučiu, ką jaučia vaikai“, – sako I. Aračiauskienė, dažnai seminaruose kartojanti, kad ugdymas yra kaip gyvenimas, tai nesibaigiantis tyrinėjimų ir atradimų procesas – net ir suaugusiems.
Auklėtojas, Lauko darželio Vingio padalinio vadovas, vasaros stovyklų komandos narys. Su vaikais ir paaugliais dirba keturiolika metų. Baigė socialinės pedagogikos studijas, patirties įgijo dirbdamas vaikų namuose, praktikavosi Suomijoje. Vaikams organizuodavo išvykas į gamtą, stovyklas, būrelius – šias žinias pritaiko ir darželyje.
Mėgsta žygius į gamtą, aktyvų laisvalaikį joje. Lauko pedagogikos patirties įgijo lankydamasis lauko darželiuose Islandijoje, Norvegijoje.
„Aš savęs neįsivaizduoju be gamtos“, – sako T. Audenis, kuriam tenka žygiuoti, ieškoti lobių, kurti laužą ant sniego, po medžiu skaityti pasaką ar, sutikus ežį, išaiškinti viską apie jo gyvenimą.
Pirmoji priešmokyklinės grupės Lauko mokykloje mokytoja. Edukologijos mokslų magistrė, keliolika metų dirbanti kūrybinį darbą su darželinukais, priešmokyklinukais ir pradinukais. Aktyviai domisi netradiciniu ugdymu, ieško, kuria ir taiko mokymo metodus, kurie skatina vaikus noriau kaupti žinias, žadina smalsumą, kuria tausojantį požiūrį į aplinką, lavina fizinius įgūdžius. Yra baigusi specialų kompanijos „Creative STAR Learning Company“ lauko pedagogikos kursą pas tarptautinėje erdvėje puikiai žinomą lauko pedagogikos lyderę Juliet Robertson.
„Lauko darželyje atradau, kad galima pasitikėti vaikų savisaugos, temperatūrų jutimo, laisvo žaidimo gebėjimais. Gamtoje jie patys išmoksta save saugoti, prisitaiko prie aplinkos sąlygų, niekada nenuobodžiauja“, – sako J. Noreikienė, ir pati ieškanti įkvėpimo gamtoje, labiausiai besižavinti pavasario šviežumu.
Programos sandara. Bendra programos trukmė – 200 akademinių valandų (teorija, praktinės užduotys, savarankiškas darbas bei darbo praktika).
Programa vyks lietuvių kalba.
Vieta. VšĮ „Lauko darželis“, Pūčkorių g. 5, Vilnius.
Kaina (kvalifikacijos tobulinimo programos kaina dalyviui):
299 EUR – užsiregistravusiems iki liepos 7 d. (imtinai).
399 EUR – užsiregistravusiems iki rugpjūčio 7 d. (imtinai).
499 EUR – užsiregistravusiems iki rugsėjo 1 d. (imtinai).
Sudarome galimybę už kursus mokėti dalimis (išsimokėti per metus laiko).
Dėl mokėjimo dalimis susisiekti: el. paštu [email protected] arba tel.: + 37060766902.
Apmokėjimas pavedimu. Seminaro dalyviai gaus kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimus.
Daugiau informacijos: el. paštu [email protected] arba tel.: + 37060766902.
Organizatorius: VšĮ „Lauko darželis“.
REGISTRACIJA: https://www.pedagogas.lt/lauko-pedagogika