Kokiais žmonėmis išauga vaikai lankę lauko darželį?
Į klausimą atsako lauko pedagogikos guru Juliet Robertson.
Deja, niekas negali tiksliai tokių dalyku nuspėti, ar ne? Bet kai ką mes žinome. Trejų – šešerių metų amžiaus vaikai, praleidę daug laiko su suaugusiu vadovu ir gavę pavyzdį kaip smagiai galima būti lauke; vaikai turėję galimybę mokytis aiškių dėsnių, tokių kaip gyvenimo ratas, gyvūnų prisitaikymas ir išgyvenimas; vaikai mokęsi rūpintis aplinka, ypač jei tai derinosi su namais ir mokykla – suaugę dažniau imasi gamtosauginės veiklos, pagalbos bendruomenei ir veiksmų, padedančių pasauliui.
Taip pat žinome, kad vaikai, praleidžiantys daug laiko tam tikrose vietose, daug dažniau lankosi ir rūpinasi jomis ateityje.
Tai tik keletas pastebėjimų apie vaikus būnančius žaliose erdvėse.
Tikslių tyrimų ir ilgalaikių studijų apie lauko darželius, mano žiniomis, dar nėra. Bet netrukus turėtume sulaukti įvairių žinių iš Skandinavijos šalių, kuriose ši praktika taikoma pakankamai ilgai, būtų jau būtų suaugusiųjų, lankiusių lauko darželius.