fbpx
a

Lorem ipsum dolor amet, modus intellegebat duo dolorum graecis

Follow Us
  /  Lauko darželis   /  Atėnų lauko darželyje stebėjo vaikų ugdyme taikomą šeimos modelį

Atėnų lauko darželyje stebėjo vaikų ugdyme taikomą šeimos modelį

Kaip vyksta žygiai šeimos modelio metodą ugdyme taikančiame lauko darželyje Graikijoje? Privatų darželį ir pradinę mokyklą „Paixnidagogeio“ Atėnuose aplankiusi mūsų darželio auklėtoja Aurelija į žygius su vaikais ir suaugusiais ėjo tris dienas ir stebėjo, kaip dirbama pagal šeimos modelį, kokie iššūkiai kyla jį taikant lauko darželio grupėse ir kaip jie sprendžiami.

Į Graikiją mūsų darželio auklėtoja vyko pagal „Erasmus+“ projektą „Vyro auklėtojo vaidmuo kuriant šeimos modelį lauko darželyje“.

Pernai duris atvėrusiame darželyje-mokykloje „Paixnidagogeio“ vaikai, kaip ir Lauko darželyje, mokosi žaisdami. Pirmąją dieną mūsų auklėtoja keliavo į žygį su 3-4 metų darželinukais. Vaikus lydėjo keturi mokytojai, du vyrai ir dvi moterys. Jie pasakojo, kad toks šeimos modelis ugdyme leidžia pasiekti geresnių rezultatų.

„Labai svarbus vyro auklėtojo vaidmuo, tai vaikams padeda išmokti socialinių vaidmenų įvairovės ir teigiamai veikia jų pasiekimus“, – apie tris dienas trukusį stebėjimo vizitą sako Lauko darželio Kaune auklėtoja Aurelija.

Pirmosios dienos žygis buvo neilgas, apie dvi valandas. Vaikai pavalgė priešpiečius darželyje, su savimi pasiėmė kuprinėles su vandeniu ir atsarginiais drabužėliais, ir išėjo į parką.

„Apsistoję vienoje parko vietovėje, vaikai susėda į ratelį ir aptaria, ką veiks. Skiriama laiko ir laisvam žaidimui. Baigiantis žygiui, prieš keliaudami į autobusą, jie vėl susėda į ratelį“, – pasakoja auklėtoja Aurelija.

Antrosios ir trečiosios dienos žygiai buvo ilgesni, su pradinės mokyklos vaikais. Su 6-7 metų žygeiviais parke lietuvė praleido tris valandas. Iš viso žygiavo 19 vaikų, vyko ir 4 mokytojai. Parke visi vėl susėdo į ratelį, aptarė taisykles, ribas, kur galima žaisti. Į laisvą žaidimą mokytojai įtraukė veiklų: piešimo purvu, virvių rišimo. Vaikai rinko gamtines priemones tęstiniams darbeliams mokykloje.

Palyginusi graikų ir lietuvių ugdymo lauke patirtį, ji pastebėjo, kad abu turi kiemus, kuriuose daug iš natūralių medžiagų įrengtų žaidimo erdvių. Abiejose vaikai eina į žygius, skiriama laiko laisvam žaidimui, patirtiniam ugdymui. Taip pat abiejuose darželiuose labai svarbus vyro auklėtojo vaidmuo: taip galima sukurti stipresnes darbo komandas, sugalvoti vaikams įvairesnių ugdomųjų veiklų, rodyti socialinių modelių įvairovę ir daug geriau padėti auklėtiniams išreikšti savo gebėjimus.

„Mes savo darželyje tarp ugdytojų lyčių taip pat stengiamės palaikyti pusiausvyrą, nes vaikams svarbu matyti ir vyrišką, ir moterišką pavyzdį. Buvo labai naudinga pasikeisti patirtimi su graikais, kaip išnaudoti visus tokio darbo pliusus“, – sako Aurelija.

Gilinti žinias ir dalintis patirtimi apie vyrų ir moterų komandinio darbo principus lauko darželiuose mūsų auklėtojai taip pat vyks į Italiją bei Nyderlandus.